Vancouver Island

20 mei 2019 - Black Creek, British Columbia, Canada

Omdat we op tijd op moesten staan hebben we wat onrustig geslapen. We zaten duidelijk nog in de vakantie modus. We wilde de ferry van 11.00 uur halen en vertrokken rond 8.00 uur van de camping. De zon scheen volop en we hebben het laatste stukje van de Highway 99 volop genoten. We waren ruim op tijd bij de terminal. Na 1 uur en 40 minuten kwamen we aan bij Nanaimo. Hier bleek een of andere optocht aan de gang te zijn. We konden er geen touw aan vast knopen maar bij navraag bleek het een ludieke optocht te zijn die de start van de zomer moest inluiden. Het was gezellig druk en een vrolijke boel. Daarna een wandeling gemaakt langs de boulevard. Na wat boodschappen en een drankje op het terras stapten we in onze camper voor het laatste deel van onze reis. Via de kustweg reden we naar Black Creek. We kwamen aan op een hele drukke familiecamping en dat was even wennen. (waarschijnlijk is het er zo druk vanwege het feestweekend rondom Victoria Day). Maar wel uitzicht op zee!