Amazing Whistler

18 mei 2019 - Whistler, Canada

Het was nog koud toen we vanmorgen op de fiets stapten om de valley trail te gaan fietsen. Een netwerk van fietspaden rondom Whistler. Na ongeveer een km kwamen we aan bij Green Lake waar je rondvluchten kon maken met een watervliegtuig. We fietsen verder en genoten van prachtige uitzicht over het meer. We besloten toch om een Glacier Experience vlucht te boeken. Om 14.00 uur vertrok de eerste vlucht. We hadden nog net tijd voor wat boodschappen en een lekkere cappuccino in de stad. Om half twee waren we bij het vertrekpunt voor de vlucht.  Het was een fantastische ervaring. Een half uur vliegen boven Whistler met zijn besneeuwde toppen , skigebieden en gletsjers. De strakblauwe lucht en zon maakte alles nog mooier. Nog onder de indruk van de prachtige ervaring stapten we weer op de fiets om onze route te vervolgen. Via een rondje om het Alta Lake kwamen weer in de stad terecht. Aanstaande maandag is het Victoria Day en daardoor hebben de Canadezen een lang weekend. Dat was duidelijk te merken aan de drukte. Het was een leuk gezicht om de skiërs in compleet tenue tussen de mensen in korte broeken met zonnebril te zien lopen. Het was tijd om de fietsen weer in te leveren en terug te wandelen naar de camping. De dag nog nabesprekend dook er aan de overkant van de weg een bruine beer op. Ook dat nog! Het werd even spannend toen hij de weg overstak maar gelukkig liep hij de andere kant op. Tijd om bij te komen op de camping..

1. Monique:
    19 mei 2019
    Wauw wat een ervaringen weer! En alweer een bruine beer😱🐻 grrrr, spannend denk ik... Ben heel benieuw naar al die andere mooie foto’s straks😀👍
  2. Daniek:
    19 mei 2019
    Dit klinkt heel leuk! En zo gaaf dat vliegtuig!!