Victoria

21 mei 2019 - Victoria, Canada

Vanmorgen vroeg opgestaan om wat meer tijd in Victoria door te kunnen brengen. Een rit van ongeveer 250 km. Rond 12.00 uur kwamen we op de camping aan. De jongen bij de receptie was zeer behulpzaam en wees ons op het feit dat we makkelijk met de bus naar het centrum konden gaan. Hier aangekomen gingen we eerst onze boeking bij de Walvistocht controleren omdat we twijfels hadden of de internet boeking gelukt was. Ons vermoeden bleek te kloppen, maar ze waren ook daar zeer behulpzaam en we konden nog mee met de boot van 14.00 uur. We hebben meteen maar besloten om dat te doen, mede omdat het weer zo mooi was. Dus een uur na aankomst in de stad, zaten wij in een dik warm pak in een grote snelle rubber boot. Nadat we de haven uit waren ging het gas erop en gingen we met hoge snelheid op zoek naar walvissen. Het werd een mooie en leuke tocht mede omdat we zicht kregen op een grote Bultrug walvis. Deze zagen we een paar keer naar de oppervlakte komen en een keer zelfs dicht bij de boot. Vervolgens even gezellig op het terras gezeten en daarna op zoek gegaan naar een restaurant dat Lieke ons had aanbevolen. Lekker gegeten en toen met de bus terug. Geweldige middag en avond in deze leuke stad!