De nationale parken in...

10 mei 2019 - Banff, Canada

Vandaag vertrokken richting Banff. De meest toeristische plek aan de voet van de Rocky Mountains. Volgens de reisgidsen een geweldige route, en daar was niets aan gelogen. Onze lunchstop was bij Lake Emerald. Een gedeelte van het meer was nog bevroren, en in combinatie met de zon was dit een oogverblindend landschap. Daarna nog een stop bij de Natural bridge...ook een geweldige plek! Via het kleine plaatsje Field verder naar Lake Louise. Ook dit meer was nog voor een groot deel bevroren. Hier was het redelijk druk, veel toeristen. Maar we begrepen wel waarom!! De laatste etappe naar Banf hebben we via de Bow parkway gereden. Een mooie rustige weg en onderweg kwamen we een rendier tegen. Banf is een gezellig stadje, erg leuke winkels en terrasjes en restaurantjes. In eerste instantie wilden we de bus nemen vanaf de camping maar die kwam maar niet. Er stond ook een Braziliaans stel te wachten, die hebben we een lift gegeven toen we toch maar besloten om met de camper naar het stadje te gaan. Daar lekker gegeten en nog even rondgewandeld. Ineens was het laat, er blijkt een uur tijdveschil te zijn tussen BC en Alberta!