De uil....

16 mei 2019 - Cache Creek, Canada

Vanmorgen wederom gewekt door enkele regendruppels. Gelukkig bleken dit maar druppels, ondanks de voorspellingen..Vanuit Clearwater vertrokken naar Cache Creek. Een flinke rit die in eerste instantie niet zo bijzonder leek. We zagen vervolgens een zwarte beer ( de derde) en een dier dat op een grote hond leek. Gelukkig kon Ruud hier een foto van maken en nader onderzoek ( in wildlife folder dat we eerder ontvangen hadden) wees uit dat het een coyote was. Na de koffiepauze in de camper nam Ruud het stuur over. We gebruikten de lunch bij Hat Creek Ranch. Een openluchtmuseum waarbij ook een indiaans uitlegcentrum/dorp was. Daar kregen we een rondleiding van een jonge indiaanse en dat was erg leerzaam! Rond half 5 vertrokken we naar de campground. Daar aangekomen bleek dat we een prachtige plek hadden  naast een grote boom      met een uilennest! Een fantastisch gezicht om een uil zo vlakbij te kunnen zien.

Iedereen kwam kijken en ook dat was al leuk om te zien. De grote vraag was of het een jonge uil was of een van de ouders...voor een jonge uil was het dier erg groot...Toen het begon te schemeren werd het duidelijk, daar kwam moeder uil aangevlogen! Een van de kampeerders wist te vertellen dat het om de Great Horned Owl gaat, bij ons bekend als de Amerikaanse Oehoe. Fantastische foto's heeft Ruud gemaakt met zijn camera met telelens. Die moeten we dan thuis maar laten zien....