The Icefield Parkway

13 mei 2019 - Jasper, Canada

Gewekt door de eerste regendruppels van de vakantie en na een gezond yoghurtontbijt gingen we op weg naar
Jasper via de Icefields Parkway. Gelukkig brak de zon alweer snel door en bereikten we na ongeveer 55 km deze prachtige weg.
Onderweg diverse stopplekken voor mooie uitzichten (en foto's). Bij Peyto Lake koffie gedronken in de camper en Ruud maakte hier een korte wandeling naar het uitzichtspunt. Vanwege de sneeuw (Ruud zakte er soms een halve meter in) en het onregelmatige terrein lukte dit Ingrid niet. Het uitzicht was de inspanning waard.
Verder op weg stonden er een aantal bighorn sheeps. Ze namen het midden van de weg in hun bezit...nergens bang voor!
Weer een aantal km verder kwamen de mooie watervallen en meren. Wat een kleurrijk landschap! Een van de hoogtepunten was de zgn. Skywalk..een glazen plateau 280 m boven een ravijn!
Een hele belevenis en ook wel wat eng! Maar wat een prachtig uitzicht over de kolossale gletchers en kloven!
We dachten het hoogtepunt van de dag bereikt te hebben, maar toen we wegreden van de Athabasca Falls zat er op een afstand van nog geen 50m een bruine beer. Een prachtig gezicht!!
We bleken vlak bij onze camping Wabasso te zijn in het Jasper National Park. We blijven hier 2 nachten. De ruim 200 km Icefields Parkway maakte zijn reputatie meer dan waar. Wat een prachtige gebied is dit. Ook al waren er een aantal uitzichten vanwege de sneeuw gesloten en zijn de meren nog bevroren, de uitzichten blijven elkaar opvolgen en zijn fenominaal. Puur genieten!

1. Daniek:
    14 mei 2019
    Oh hier is de beer pas in het verhaal xD ik loop niet helemaal synchroon met de foto's. 😂